Sider

19. mai 2016

Bare geiter...

Ble en ny tur ut på morgenkvisten på utkikk etter rådyrbukken. Mye rapporter fra BT som var ute i går kveld på pass, tydeligvis feil sted for han så minst 5 ulike elger og ingen rådyr.

Vinden var idag god for et forsök der jeg fikk bilder av "mördarbocken". Alt gikk etter planen og snart på tenkt plass, og vinden rett. Sjekker telefonen og det er kommet bilde fra kamera jeg har der. 15 minutter siden det gikk en geit forbi!!!! (klokken på bilde er litt feil!)

OG der kommer den gående rett over åkern. Ser nå at jeg har plassert meg på godt hold! Må söke bedre anlegg mot steinen. Geita beiter fredelig i kanten, og den er rund å fin.

Geita försvinner lengre og lengre unna, og snart jumper den inn i skogen. Javel kanskje en bukk kommer etter....

Der et rådyr til, närmere, i hode er det bukk som gjelder så skuffelsen er stor når jeg i kikkerten ser en ny geit. Mindre enn den förste og ikke gravid, tror jeg. Denne beiter lenge og legger seg snart ned. Ligger der til det er dags å dra hjem, over en time fikk jeg se på den OG filmet litt!!

Intet tellende resultat altså, men moro med rådyr på post. Vel hjemme ser minstemann harer utenfor vindu. Hmm får vel se og sant nok der på åkern springer ikke mindre enn 4 harer etter hverandre. Hareår i år!

Og nå bilder fra Jaktboss av en elg som synger litt för den slikker på saltsteinen.

Ingen kommentarer:

Blogglistenhits