Sider

13. mai 2016

Ingen suksess

Da er man ferdig med to døgn på vildsvinjakt på Boo Egendom. Flotte marker, mye vildsvin i farten og gode jaktledere. Dette til tross ble det intet påfyll i min frys.
Kun grisobs på et av fire pass også. Ødela litt for meg selv i iveren og burde ventet tålmodig så kunne det blitt suksess.
Alle 15 poster fikk se gris. Antall skutt tror jeg ble 13-14. Vi var fire som ble uten gris, hvorav to skjøt bom!!!
En flott galte ble skutt med ca 5 cm synlige betar og vekt drøye 80 kilo.
Ottar fikk skutt en liten galt med godt skudd. Han så vel gris på tre av fire pass.
Grevling, dov og flere harer så jeg. Blant annet to harer som kom bakfra i blåbærlyngen på en post.
Håper på bedre lykke neste år!

Bilde viser stedet hvor grisen skulle sett meg fra den siste morgenen.

Ingen kommentarer:

Blogglistenhits